Com som a 1r d'ESO
Objectius de 1r ESO. 1r trimestre
Objectiu: Organitzar correctament l'agenda i el carpesà.1) AGENDA
a) Cal apuntar la data d'exàmens, treballs... A l'aula hi ha l'"agenda de classe" amb tot apuntat que serveix de consulta.
b) Cal apuntar els resultats d'exàmens i treballs, per trimestres, a les pàgines 13-15 de l'agenda. Apuntar-se els "resultats" és una eina per saber els meus punts forts i els meus punts febles i planificar una estratègia per millorar els punts febles.
2) CARPESÀ
Cal portar a Tutoria el carpesà ordenat amb: horari de 1r ESO, horari d'estudi personal, plàstics amb tapes de totes les assignatures i apunts ordenats per temes i per dates. L'ordre de les assignatures és el proposat en l'apartat "agenda", és a dir, Català- Castellà-Anglès....
3) HORARI D'ESTUDI
https://docs.google.com/document/d/1wWDkyu-PnN_CXAO2IWdGOkrveZz3inOvTnruwynMZh8/edit?usp=sharing
Cal portar a Tutoria el carpesà ordenat amb: horari de 1r ESO, horari d'estudi personal, plàstics amb tapes de totes les assignatures i apunts ordenats per temes i per dates. L'ordre de les assignatures és el proposat en l'apartat "agenda", és a dir, Català- Castellà-Anglès....
3) HORARI D'ESTUDI
https://docs.google.com/document/d/1wWDkyu-PnN_CXAO2IWdGOkrveZz3inOvTnruwynMZh8/edit?usp=sharing
Objectius de 1r ESO. 2n trimestre
Enquesta de tècniques d'estudi. Clica aquí.
Recomanacions sobre tècniques i hàbits d'estudi. Clica aquí.
LA PLANIFICACIÓ DE L'ESTUDI. Clica aquí.
DURANT L'EXAMEN
Recomanacions sobre tècniques i hàbits d'estudi. Clica aquí.
LA PLANIFICACIÓ DE L'ESTUDI. Clica aquí.
DURANT L'EXAMEN
Objectiu: Aplicar les diferents tècniques d'estudi que vagin bé a cadascun dels alumnes a fi d'aconseguir un bon aprenentatge.
Document de treball. Tècniques d'estudi 1. Clica aquí.
Document de treball. Tècniques d'estudi 1. Clica aquí.
"No sé si faig un bon estudi". Per saber-ho clica aquí.
"No sé si m'organitzo bé davant d'un examen". Per saber-ho clica aquí.
"No sé si m'organitzo bé davant d'un examen". Per saber-ho clica aquí.
Objectius de tot el curs. Educació emocional
Que fàcil que és "encasillar" les persones...
És fàcil etiquetar les persones. Però... ens sentim còmodes amb les etiquetes que ens posen?
T'has plantejat mai en comptes de buscar diferències, buscar similituds amb les altres persones?
Escolta la lletra de la cançó. 1) Quan tu desprens energia positiva? 2) Pensa en 2 persones de la classe que et transmetin bona energia i diques quan ho fan.
Has pensat de vegades que no podràs? Creus que val la pena esforçar-se? Els adults (pares i professors) et podena ajudar i guiar-te, però creus que és suficient?
"Fora de joc"
Després d'escoltar la cançó apunta en un full:
1) T'has sentit mai "fora de joc" amb els teus companys/amics? Descriu la situació.
2) Creus que algun company/amic s'ha sentit "fora de joc"? Descriu la situació (sense ofendre a ningú).
3) Explica algun moment en el qual algun company/amic t'ha ajudat en alguna situació.
4) Explica algun moment en el qual has ajudat a algun algun company/amic en alguna situació.
5) Hi ha algun company/amic a qui creus que pots ajudar? Com?
6) Creus que algun amic/amiga et pot ajudar en alguna situació? Com?
L'assetjament a l'escola
Has pensat mai si tu ets el causant que algun company teu és senti assetjat? Quina actitud et cal tenir?